Är det dags att ta ut dina semesterdagar för den härliga semestern som du har planerat in? Det finns en del att tänka på!
Det första man tänker på i samband med att man ska ta ut sin semesterledighet är nog att få semester godkänd av sin arbetsgivare och då tänker man helt rätt för det är nämligen arbetsgivaren som antingen beviljar eller avslår arbetstagarens semesteransökan.
Ansök om semester i god tid för att vara säker på att semester beviljas.
För att vara säker på att ansökan om semester sänds in till din arbetsgivare på ett korrekt sätt samt dokumenteras kan du beställa en ansökan om semester här.
Du fyller i samtliga efterfrågade uppgifter i ansökan om beställer ledighetsansökan snabbt och enkelt.
Lycka till och ha så kul på semestern!
Ansök om semester för dig som är anställd
Om du är anställd och ska på semester behöver du ansöka om detta hos din arbetsgivare. Din arbetsgivare tar emot din ansökan skriftligen där arbetsgivaren sedan tar ett beslut om din semester beviljas eller inte.
Skicka in din ansökan om semester i god tid
Vi rekommenderar att din arbetsgivare i god tid får din ansökan om semester för att där kunna ta ett beslut som sedan gynnar dig och du beviljas då förhoppningsvis en semester. Skicka inte in din ansökan om semester till din arbetsgivare i närtid när din semester är tänkt att bli av. Din arbetsgivare kan komma att neka din ansökan om semester om det är alldeles för nära in på.