De är listiga: Reklamombudsmannen.
Reklamombudsmannen verkar finnas till enbart för att man vill tjäna så mycket pengar som möjligt och det gör man. Oerhört mycket pengar tjänar Reklamombudsmannen genom att enbart mer eller mindre kalla andra bolag för bluff.
Hur går det då till när Reklamombudsmannen tjänar sina pengar? Här nedan beskriver vi det steg för steg!
Steg 1 (falska anmälningar)
Här förlitar sig Reklamombudsmannen på att utomstående använder sig av anmälningsformuläret som återfinns på Reklamombudsmannens webbplats. I detta anmälningsformulär kan man anmäla reklam som man anser bryter mot god marknadsföringssed. Saknas utomstående anmälningar så skickar man in en falsk bara, det går lika bra.
Steg 2 (första kontakt med offret)
Reklamombudsmannen går sedan igenom dessa anmälningar som i vissa fall är falska och startar en utredning mot det företag som nyss blivit anmält till Reklamombudsmannen. Därefter kontaktar Reklamombudsmannen företaget (offret) i frågan som blivit anmält för att begära en skriftlig redogörelse för vad företaget anser har skett. Denna kontakt sker via mail.
Steg 3 (fejkad domstol)
Reklamombudsmannen fäller företaget i deras fejkade domstol för felaktig marknadsföring för att på så sätt planera in det listiga steg 4.
Steg 4 (utpressarmailet)
Efter att man har fällt företaget i sin fejkade domstol så skickar man iväg ett ”utpressarmail” och frågar om företaget istället kan tänka sig att finansiera Reklamombudsmannen. Självklart ska detta ses som en slags mutning/utpressning då Reklamombudsmannen indirekt menar att ”Alla företag som finansierar Reklamombudsmannen erhåller vårt ”skydd”
Steg 5 (blir det pengar eller inte)
Efter att ”utpressarmailet” har skickats iväg så inväntar Reklamombudsmannen ivrigt på svar. Skall företaget finansiera Reklamombudsmannen eller inte. Ska företaget finansiera Reklamombudsmannen med 100 000 tals kronor i avgifter eller får man nobben.
Hur agerar Reklamombudsmannen efter steg 5?
Avböjer företaget Reklamombudsmannens listiga försök till att erhålla utpressningspengar så kommer Reklamombudsmannen fortsättningsvis att smutskasta företaget tills att företaget går med på att finansiera Reklamombudsmannen.
Går företaget med på att omedelbart att finansiera Reklamombudsmannen ses detta givetvis som en investering och företaget erhåller fullt skydd i form av att Reklamombudsmannen kommer att ”utbilda” företagen som Reklamombudsmannen så fint kallar det. Och lära företagen god marknadsförings ed.
Tillsynsenheten vill varna samtliga företagare i hela landet för Reklamombudsmannen
Tillsynsenheten har uppmärksammat problemen Reklamombudsmannen skapar för många företagare och varnar nu för Reklamombudsmannen.
Reklamombudsmannen gör väldigt stor skada för många företagare i Sverige. Att detta inte har uppmärksammats tidigare finns det många förklaringar till.
Företagare Tillsynsenheten har varit i kontakt med känner en stor rädsla för Reklamombudsmannen och deras metoder. Företagarna har resonerat på så sätt att det är bättre att betala 100 000 tals kronor till Reklamombudsmannen istället för att bråka med de vilket kan leda till att företaget kan gå i konkurs då Reklamombudsmannen är en stark ekonomisk förening som gärna tar till ovanliga metoder.
Vi söker kontakt med personal hos Reklamombudsmannen
Tillsynsenheten har sökt kontakt med personal hos Reklamombudsmannen utan att erhålla några seriösa svar och om något av dessa personer skulle se denna artikel så är ni välkomna att höra av er till oss för att svara och ge en förklaring till Reklamombudsmannens metoder:
Nedanstående personer har vi sökt kontakt med men tyvärr inte erhållit något svar ifrån. Vi försöker dock i framtiden att få ett förklaring från medarbetarna hos Reklamombudsmannen.
Alice Granath
Elisabeth Trotzig
Ellinor Gyllenstierna
Gunilla Welander
Jakob Rönnerbäck
Jessica Sandqvist
Lennart Pöppel
Lina Nyberg
Reklamombudsmannen försökte även sig på Bahnhof. Det gick ingen vidare där. De avslöjades direkt. Se upp för denna bedragarorganisation.
Reklamombudsmannen har ju hållit på så här i 1000 år. De kommer att fortsätta. Det genererar ju gratis pengar från hårt arbetande människor och deras företag.
Vi behöver ett skifte någonstans. Någon som sätter hårt mot de riktiga bluffarna i Sverige så som Reklamombudsmannen.
Denna organisation hade aldrig överlevt någon annanstans än i Sverige. Riktigt ruttet organisation.