Svenska Kennelklubben jagar konkurrenter på ett ohederligt sätt.

Tillsynsenheten har uppmärksammat att Svenska Kennelklubben med anställda jagar konkurrenter på ett sätt som inte kan accepteras.

Ringer och trakasserar konkurrenters kundtjänst

Upplägget Svenska Kennelklubben har är att ringa och trakassera sina konkurrenters kundtjänst för att på så sätt försöka skrämma sina konkurrenter till konkurs. Ett mycket ohederligt förfarande som måste varnas för. Det är inte acceptabelt att försöka hota sina konkurrenter på detta sätt.

Svenska Kennelklubben mejlar konkurrenter och kräver svar

Det har framkommit att anställda hos Svenska Kennelklubben mejlar sina konkurrenter på ett otrevligt sätt med en kravlista på svar som Svenska Kennelklubben kräver.

Tillsynsenheten har försökt komma i kontakt med avdelningschef

Tillsynsenheten har försökt att komma i kontakt med Helena Nyberg som är avdelningschef hos Svenska Kennelklubben med inte lyckats med detta.

4 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments
Johan
5 månader sedan

Svenska Kennelklubben vill styra marknaden. Tror de?!

Varning för Svenska Kennelklubben
5 månader sedan

Svenska Kennelklubben har agerat på detta sätt i många år. De försöker att styra marknaden genom att kontakta konkurrenter till deras systerbolag. Inget nytt. Svenska Kennelklubben äger på ett eller annat sätt flera 100 bolag som säljer hundtillbehör och hundförsäkringar.

Då gör de allt de kan för att bli av med konkurrens. Om det sker på ett ohederligt sätt struntar Svenska Kennelklubben fullkomligt i.

En smutsig organisation är det.

Pengar styr i första hand.

Jag varnar också för Svenska Kennelklubben

Hanna
5 månader sedan

Det ligger något i det du skriver. Har fått samma uppfattning.

Varning för Svenska Kennelklubben
5 månader sedan

Skönt att det börjar framgå hur Svenska Kennelklubben enbart vill tjäna pengar på hundägare.